Polskie Drogi

Temat transportu i inwestycji drogowych w Polsce wydaje się na pierwszy rzut oka nie do końca ciekawy. Nic bardziej mylnego. Doskonałym przykładem sukcesu informacji drogowych był miesięcznik „Polskie Drogi”, który jeszcze kilka lat temu plasował się w czołówce pism branżowych w naszym kraju. 

Spis treści:

Pierwsze polskie pismo drogowe 

Odbiorcami wspomnianego czasopisma byli m.in. zarządcy dróg, projektanci i wykonawcy infrastruktury drogowej oraz inne osoby związane z drogownictwem. Oczywiście miesięcznik adresowany był także do zwykłych odbiorców, którzy nie zajmują się na co dzień kwestiami z dziedziny transportu. O sukcesie gazety może świadczyć chociażby fakt, że na przestrzeni lat pojawiały się jej nowe odłamy, takie jak m.in. „Drogi samorządowe”.

„Polskie drogi” było jednym z najstarszych pism branży drogowej – ukazywało się od 1994 r. Zawierało informacje o nowych przepisach, planach inwestycyjnych, technologiach robót drogowych i mostowych, bezpieczeństwie ruchu drogowego oraz bieżących problemach, z którymi boryka się środowisko drogowe. W czasopiśmie zamieszczane były także informacje o ciekawych projektach dotyczących infrastruktury drogowej oraz zarządzania drogami. Równie często pojawiały się w nim także komentarze ekspertów i relacje z wydarzeń.

Co można było znaleźć w „Polskich drogach”?

Pewną ciekawostką jest, że magazyn przedstawiał także rys historyczny szlaków komunikacyjnych w Polsce. Miłośnicy przeszłości mogli więc także odnaleźć w nim coś dla siebie. Czasopismo skupiało się co prawda na polskim transporcie, jednak czasami zahaczało o sprawy drogowe pojawiające się w ówczesnym czasie poza granicami naszego kraju (dotykało wtedy głównie tematyki europejskiej). 

Założenie miesięcznika było jedno – dostarczać fachowej i sprawdzonej wiedzy z zakresu transportu na terenie całej Polski. Każdy z nas jest użytkownikiem dróg, dlatego redakcja tworząca to czasopismo zakładała, że z biegiem czasu zyska sobie spore grono odbiorców. Tak też się stało – „Polskie drogi” były przez bardzo długi czas poczytnym czasopismem w kraju, które traktowało w profesjonalny sposób na różne tematy drogowe. Redaktorzy selekcjonowali aktualne informacje, gromadzili fachową literaturę, organizowali zespoły ekspertów krajowych i zagranicznych gotowych służyć swoją wiedzą, doświadczeniem oraz pomocą przy rozwiązywaniu problemów związanych z planowaniem, projektowaniem, budową i utrzymaniem sieci drogowej w Polsce. Wszystko to za niewielką miesięczną opłata wynoszącą niespełna 30 zł. 

Czytelnicy mieli więc dostęp do wartościowego źródła wiedzy z zakresu tematyki drogowej, byli na bieżąco informowani o wszelkich zmianach w zakresie Prawa drogowego, a także planowanych, czy tez realizowanych wtedy inwestycjach na terenie całego kraju. Można śmiało powiedzieć, że „Polskie drogi” były swoistego rodzaju kompendium drogowym, z którego korzystali nie tylko fachowcy, ale także i zwykli kierowcy. 

Partnerzy biznesowi magazynu

Czasopismo było niezwykle popularne, o czym świadczy ilość kontrahentów współpracujących z ówczesną redakcją. Magazyn współdziałał z wieloma partnerami biznesowymi, wśród nich można było odnaleźć:

  • MTPolska,
  • PSWNA,
  • ITS Polska,
  • 4Trucks.pl,
  • Europa-Maszyny.pl,
  • Newman & Ox,
  • Polski Kongres Drogowy,
  • Targi Kielce,
  • INFRA Meeting,
  • Stowarzyszenie KLIR,
  • MTTargi Polska,
  • Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Drogownictwa.

O popularności czasopisma może świadczyć chociażby fakt, że pomimo jego zamknięcia, oddani czytelnicy przenieśli się do internetu, gdzie na popularnych portalach społecznościowych w mniejszy lub większy sposób kontynuują tradycję tego miesięcznika. Śmiało można więc rzecz, że „Polskie drogi” stały się prekursorem portali informacyjnych z zakresu transportu drogowego w naszym kraju. 

Zamknięcie „Polskich Dróg”

Czasopismo nie wytrzymało próby czasu i wraz z popularyzacją internetu oraz mediów społecznościowych musiało podjąć trudną decyzję o zakończeniu wydawania informacji w papierowej formie. Funkcjonowało co prawda przez jakiś czas w swoim elektronicznym wydaniu (od ok. 2013 r.), jednak ostatecznie zakończyło pełną działalność. .

Inspirując się „Polskimi drogami” tworzymy portal drogownictwa mający umożliwić dyskusję i będący źródłem  pomysłów z zakresu poprawy jakości usług drogowych w Polsce. Chcemy skupić się na przekazywaniu Państwu rzetelnych i najświeższych informacji dotyczących transportu i inwestycji drogowych w naszym kraju, zarówno na szczeblu lokalnym jak i ogólnopolskim. Odchodzimy od modelu tradycyjnej formy papierowej, wolimy skupić się na nowoczesnych narzędziach internetowych, tak aby wiedza przez nas oferowana mogła trafić do Państwa w jak najwygodniejszej i najszybszej formie. 

Formularz Kontaktowy

Jeśli wśród udostępnionych przez nas materiałów nie odnaleźli Państwo odpowiedzi na swoje wątpliwości, prosimy o bezpośredni kontakt. Chętnie przyjrzymy się Państwa problemom i zaproponujemy ich właściwe rozwiązanie.

Podane przez Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu i w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie. Podstawą prawną przetwarzania jest w tym przypadku art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadniony interes administratora w postaci kontaktu biznesowego z użytkownikami strony. Udostępnienie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednakże jest ono niezbędne do udzielenia odpowiedzi na pytanie. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych przez INLEGIS Kancelarie Prawne zawarto w Polityce prywatności.

INLEGIS Kancelarie Prawne

Wywłaszczenie Nieruchomości

ul. Podwale 83/7
50-414 Wrocław

ul. Sobieskiego 6/12
31‑136 Kraków

ul. Łagiewnicka 54/80
91-463 Łódź

ul. Rudzka
44-200 Rybnik

Reprezentujemy klientów na terenie całej Polski!