ZRID węzeł Szczepanowice – Widoma. Decyzja ZRID Wojewody Małopolskiego przybliży nas do szybszego otwarcia trasy S7. Tym razem pozwolenie na budowę zostało wydane dla odcinka znajdującego się pomiędzy dwoma węzłami drogowymi – Szczepanowice oraz Widoma.
Inwestycja będzie obejmowała swoim zakresem część odcinka Moczydło – Szczepanowice – Widoma – Zastów – Kraków (Ptaszyckiego/Igołomska). Firma budowlana odpowiedzialna za pracę na tym fragmencie (Mota Engil) wybuduje:
- 13 km odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej,
- 18 obiektów inżynierskich,
- 2 węzły (Szczepanowice i Widoma),
- Obwód Utrzymania Drogi,
- 2 Miejsca Obsługi Podróżnych – MOP II Widoma (kierunek Kielce) i MOP II Widoma (kierunek Kraków),
- Infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów;
- urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, ekrany przeciwolśnieniowe, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń i inne.
Jeszcze przed wydaniem ZRID dla wspominanego odcinka wiadomo było, że będzie on tworzony dwuetapowo. Pierwsze prace dotyczyły bowiem wykonania projektu budowlanego wraz z wydaniem ZRID (od granicy województwa – do węzła Miechów – wniosek wpłynął do wojewody we wrześniu 2018 r.), drugie zaś polegały na uzyskaniu decyzji środowiskowej i opracowaniu koncepcji programowej dla odcinka w okolicach Poradowa.
Wybudowanie wspomnianego odcinka ma być ważnym krokiem w kierunku planowanej drogi ekspresowej łączącej Kraków z granica województwa świętokrzyskiego.